#33 ADHD en bewegen

ADHD en bewegen

ADHD en bewegen

Dat bewegen gezond is, dat weten we allemaal wel. Goed voor hart en bloedvaten, dat is algemeen bekend. Minder bekend is dat bewegen óók heel erg belangrijk is voor de werking van ons brein. Voor onze cognitieve functies. In deze podcastaflevering de relatie tussen ADHD en bewegen uitgelegd.

Aan inactiviteit sterven op dit moment net zoveel mensen als aan de gevolgen van roken. Alleen daarom al zouden we met z’n allen meer moeten bewegen. Alleen, de meeste mensen hebben een innerlijke couchpotato die liever op de bank hangt, dan om in beweging te komen. Helemaal na een dag hard werken (zitten) op kantoor.

Het waarom achter dit gedrag én goede redenen om toch te gaan bewegen, daar besteden we in deze podcast aandacht aan. Want dat heeft ook zeker invloed op de typische ADHD kenmerken. Bijvoorbeeld doordat je daarmee de ‘aan’knop weet te vinden.

Wil je leren hoe je zelf betere gewoontes aanleert (zoals meer bewegen!) doe dan de online cursus Bullet Journal Bij ADHD. Je vindt HIER meer info.

Klik op de knop beneden aan de pagina voor een transcript van deze aflevering.

 

Bron:

Boek van Erik Scherder

 

Misschien vind je dit ook leuk

Hey!

Ik ben Jorna Postma

Vrouw met ADHD én coach voor vrouwen (en een enkele man) met ADHD. Podcastmaker en neuronerd. Ik lees wetenschappelijke onderzoeken voor de lol en maak graag het complexe concreet.

2 reacties

    1. Ja zoiets werkt super! Heel Holland Holt misschien (alhoewel rennen niet bepaald mijn eerste keuze is qua bewegen, het klinkt wel lekker 😉 )

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Laatste ontwikkelingen over ADHD,
achtergrondverhalen, interviews met
experts en nog veel meer. Als eerste in
je inbox!

Luister nu!