ADHD en bewegen

Dat bewegen gezond is, dat weten we allemaal wel. Goed voor hart en bloedvaten, dat is algemeen bekend. Minder bekend is dat bewegen óók heel erg belangrijk is voor de werking van ons brein. Voor onze cognitieve functies. In deze podcastaflevering de relatie tussen ADHD en bewegen uitgelegd.

Aan inactiviteit sterven op dit moment net zoveel mensen als aan de gevolgen van roken. Alleen daarom al zouden we met z’n allen meer moeten bewegen. Alleen, de meeste mensen hebben een innerlijke couchpotato die liever op de bank hangt, dan om in beweging te komen. Helemaal na een dag hard werken (zitten) op kantoor.

Het waarom achter dit gedrag én goede redenen om toch te gaan bewegen, daar besteden we in deze podcast aandacht aan. Want dat heeft ook zeker invloed op de typische ADHD kenmerken. Bijvoorbeeld doordat je daarmee de ‘aan’knop weet te vinden.

Wil je leren hoe je zelf betere gewoontes aanleert (zoals meer bewegen!) doe dan de online cursus Bullet Journal Bij ADHD, nu nog met introductiekorting. Je vindt hier meer info: https://www.jorjoy.nl/bullet-journal-bij-adhd/

Bron:

ADHD en bewegen

Mis niks meer

Schrijf je in voor de podcast

De enige podcast voor vrouwen met ADHD.

Mis geen enkele aflevering en schrijf je in. Je ontvangt dan elke week als eerste een nieuwe aflevering!

Maak van ADHD
JOUW SUPERPOWER

Volg mijn podcast waarin ik jou inspireer en tips geef om van jouw ADHD een gave te maken waar zelfs de NIET-ADHD’er stinkend jaloers op is.

Laat hieronder je naam en e-mail achter en je krijgt van mij een kort berichtje in je inbox wanneer er een nieuwe podcast gereed staat.

”Ik heb een aantal van je podcasts geluisterd en werd op momenten zelfs emotioneel. Zoveel, of misschien wel alles, is herkenbaar. Bedankt voor je openheid en het bespreekbaar maken van ADHD bij vrouwen.” – Amal. 

No worries, ik doe niet aan spammen en ben je er klaar mee dan kun je je makkelijk uitschrijven voor mijn mails.

weg met de chaos
in je hoofd

Chaos in je hoofd? Als echte ADHD’er weet ik er alles van. En juist daarom GUN ik jou de gratis minicursus plannen bij ADHD. Want geloof me: het is echt mogelijk, ook bij jou! 

Laat hieronder je naam en email achter en je kunt direct starten met de minicursus. Geen zorgen, het wordt een kleine, overzichtelijke start waar jij reuze stappen mee zet.

”O man, je weet niet half hoe lang ik al in de mist loop en mijn leven o zo graag georganiseerd heb.” – Marjan. 

No worries, ik doe niet aan spammen en ben je er klaar mee dan kan jij je makkelijk uitschrijven voor mijn mails.